חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול שורשים בריגה, לטביה – טיפים למטיילים

יש לכם שורשים בריגה? זה הזמן לעשות טיול שורשים – טיול מרגש ומיוחד בעקבות ההיסטוריה המשפחתית והקשר המשפחתי לעיר ריגה, לטביה!

כמה המלצות נוספות / אחרות לריגה- חזרנו לפני שבוע מטיול שורשים בלטביה.
1. ישנו בדירה מצויינת דרך בוקינג. מיקום הכי טוב שיכול להיות. הדירה נמצאת בסוף סימטאות העיר העתיקה ובסמיכות לשוק. חמש דרות הליכה ממש. בסמיכות אליה גם יש קניון ממש נחמד וגדול. בזכות המיקום המצוין יכולנו כל כמה שעות לחזור לדירה, להתארגן, לצבור כוח ולהמשיך בדרכנו. בכל יום קנינו בשוק מצרכים טריים וטעימים ( מאפים גבינות ירקות פירות) והתארגנו עם ארוחות בדירה. ופעם ביום אכלנו במסעדה בחוץ. הדירה נקיה ומרווחת מאוד. מספיקה ל 4 איש (יש שתי מיטות זוגיות גדולות) עם שני חדרי שינה. שם הדירה מצורף בתמונה כאן.

2. כיוון שהיינו בטיול שורשים נזקקנו למדריך שילווה אותנו ביום מלא לעיירה באוסקה. ולדמיר מילא את התפקיד הזה בצורה מדהימה!!! הוא אסף אותנו בבוקר מהדירה עם רכבו ונסע איתנו ליום שלם מרגש ועמוס. יותר מכך, הוא תאם לנו פגישה עם מנהל המוזיאון המקומי בבאוסקה ועם שניהם ביחד ניסינו להתחקות אחר שורשי המשפחה. הוא מאוד סייע לנו בשיחות שעשינו עם מקומיים – שכנים, במוזיאון המקוצי ועוד. ולדמיר בעל ידע עצום, דובר עברית שוטפת. ובעיקר – אנושי מאוד. נראה היה שגם לו אישית היה חשוב לחקור את השורשים והוא ליווה אותנו ברגישות מדהימה. אין לו פייס. אבל בתמונה למטה מצורף המספר שלו. אפשר להתכתב / להתקשר אליו בווצאפ בשפה העברית. הוא מדריך כמובן גם בריגה, בלטביה וגם במדינות שכנות. מאוד מאוד מומלץ!

3. למי שמגיע לטיול שורשים – אשמח לתת טיפים נוספים שהפכו את המסע שלנו למשמעותי ביותר. לגבי מסע שורשים –
1. כדאי להצטרף לקבוצת יהודי לטביה. יש שם מידע רב.
מנהל הקבוצה, אסי, סייע לנו רבות.
2. מראש פנינו לארכיון לטביה שנמצא בריגה. הן הכינו לנו דוח שורשים (בתשלום) הכולל שני דורות אחורה, עם פרוט של כתובות עיסוק וגורלם במהלך מלחמת העולם השניה. למעשה את המסע התחלנו בפגישה שם. בה עברנו ביחד על הדוח. היה מרגש ונתן מידע רב. .
להלן המייל שלה- Jelena.Polovceva@arhivi.gov.il
שלחנו לה מייל בקשה לערוך מחקר על במשפחה. ציינו את בשם המלא + תאריך לידה ומקום לידה של סבא וסבתא שלי. עם צילום שהיה לנו מתעודת עליה שלהם.
היא היתה אדיבה ומקצועית ומאוד סבלנית. הפגישה איתה בארכיון היתה מאוד מרגשת ונעימה. ממש לא מובן מאליו.
לאחר הפגישה והתשלום קיבלנו את כל הדוח המלא כולל מסמכים במייל הדוח שלנו עלה 300 אירו. אבל זה היה דוח מקיף עם כל מססכים.
יש אפשרות לעשות דוח קצר יותר. במייל את כל הפרטים שיש לכם.
שם. שם משפחה קודם כל.
תאריך לידה
מקום מגורים ידוע.
ותראו האם הם יוכלו לגלות משהו.
בדוח שלנו התגלו פרטים על המשפחה שלא ידענו. וגם כמה חידות לא פתורות. זה מסע.
אפשר גם ליצור  פוסטמגם בקבוצת יהודי לטביה. תרשמי את השמות והמשפחה אותה אתם מחפשים. יש שם המון מידע. זו דרך טובה להתחיל…. תצרו קשר עם אסי. הוא ממש ארכיון מהלך. עם ידע עצום על יהודי לטביה
ואדם מקסים ביותר
3. לאחר הפגישה בארכיון הלכנו למוזיאון הגטו. נפגשנו עם לב, שהוא מדריך במקום. איתו עברנו על שמות המשפחה במחשב כדי להצליב מידע ולגלות עוד פרטים על גורלם בגטו. הוא עזר לנו למצוא את שמות המשפחה שהונצחו בקיר שם. עשינו איתו טקס ספונטני מרגש.
3. כיוון שחלק מהמשפחה גר בבאוסקה, הגענו גם לשם יחד עם ולדמיר. שתאם לנו פגישה עם מנהל המוזיאון. הוא ליווה אותנו למשך כמה שעות לחיפוש אחר כתובות הבית. וגם לגיא ההריגה. ועזר לנו למצוא גם שם את שמות המשפחה שהונצחו באנדרטה בבאוסקה. גם שם עשינו טקס עם נר נשמה. הליווי של ולדמיר מאוד עזר לנו. הוא שוחח עם נקומיים ושכנים ועזר לנו מאוד לגלות מידע ולהבין מה קורה. ממליצה בחום על הליווי שלו. זה היה אחרת.לגמרי אם היינו הולכות לשם לבד…
4. את שאר הכתובות בריגה חיפשנו בעצמנו.
5. בין לבין הלכנו קצת לשוק ולעיר העתיקה להתאורר. כי זה מאוד מציף. ובין לבין הרבה שיחות ביננו. לעבד את החוויה והמסע. לכן היה מצוין שלקחנו דירה נוחה ומרווחת. בערבים ישבנו וקראנו שוב את בדוח מהארכיון עם כל הפרטים.
ריגה הרגישה לנו כמו בית. אולי כי משם השורשים שלנו. ואולי כי יש משהו יפה נעים ומסביר פנים ממש.

התהליך בקצרה בריגה:

מגיעים לריגה

מדברים וקובעים בטלפון עם ולדימיר

+37129137536

נפגשים עם מנהל המוזיאון בבאוסקה. עוברים על מסמכים ביחד

מוצאים את שם המשפחה באנדרטת ההנצחה בבאוסקה

שואלים ומחפשים מידע עם מקומיים

מוצאים את שמות המשפחה שניספו באנדרטה בגטו ריגה

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן