חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריגה פעם ראשונה – מדריך למטייל הישראלי – הכל על ריגה

ריגה מה לעשות בפעם הראשונה? לפניכם סקירה מלאה "הכל על ריגה" למטיילים ישראלים. אנו נסייע לכם להכיר את העיר ולתכנן מסלול טיול מושלם לקראת החופשה שלכם בעיר ריגה! 

בבירת לטביה, ריגה, יש המון מה לעשות. הן במידה ומדובר כי הנכם מגיעים רק למספר ימים והן במידה ומדובר שהנכם מגיעים לשבוע ואף למעלה מכך, אין תשתעממו בכל שנייה נתונה. להלן במאמר זה כל מה שיש לעשות בריגה.  לטביה הינה יעד מצוין מהמון היבטים, בין השאר בשל שביכולתכם לקבל ממנה תמורה מלאה עבור הממון שלכם. בעיר הבירה שלה, ריגה, ממתינים עבורכם מנעד רב של חלופות בילוי ואף כל מיני אטרקציות. בין אם מדובר הודות ביקור במרכז הקדום של ריגה, אשר הוכרז כאזור מוגן של אונסק"ו בשל הארכיטקטורה הספציפית שלו, התפנקות במרכזי ספא ובריאות שמאפיינים את העיר, בילוי כייפי בבתי קפה ומסעדות מקומיות עבור אניני הטעם שבינכם, ובין אם מדובר בטיולים היסטוריים או לחלופין טיולים לשווקים הומי אדם.
זו עיר מדהימה, נקייה ויפה- יש המון מה לעשות בין אם אתם לבד או בין אם אתם עם ילדים והם יהנו גם מסתם להסתובב.
1. פארק המים ביורמלה- חצי שעה נסיעה.
2. העיר העתיקה
3. מוזאון השוקולד
4. גן חיות
5. מוזאון המדע
6. קניונים מקסימים ובאחד מהם (איני זוכרת את שמו אבל אם תרצי אנסה להיזכר) יש גימבורי אדיר.
7. העיר העתיקה
8. השוק
9. יורמלה- חוף הים, פארק טרזן, מוזאון המדע.
10. פארקים
כיף לכם שאתם טסים!!!
מתחילים בלשוטט בעיר, מוזיאון הגטו וכו) וגם יהיו מלא פעילויות רלוונטיות לילדכם – מוזיאון מדע, מוזיאון טבע, גן חיות, שני מוזיאונים של אשליות אופטיות, מוזיאון שוקולד + סדנא.
ביורמלה אפשר להיות יום אחד בפארק חבלים שמבחינת הילדים תוכלו להשאר בו כל השבוע. בנוסף, יש עוד את פארק המים, את המוזיאון האתנוגרפי ואת מוזיאון הרפואה.
וכמובן אם יש זמן אז לנסוע אל סיגולדה עם פארק גדול לילדים.
מעבר לזה בריגה יש לא מעט פארקים גדולים עם מתקני שעשועים ומדשאות שבכיף אפשר להעביר בהם זמן עם ילדים.
ריגה עצמה מספיק 2-4 ימים, אבל שבוע זה קצת הרבה להיות רק בעיר. יש *המון* אפשרויות במקומות אחרים גם. הייתי ממליצה לשכור רכב לכמה ימים ולטייל במקומות אחרים. או לחילופין לנסוע בתחבורה ציבורית לפחות אחת או שתים ערים אחרות.
תבדקו כאופציה: יערות ושמורות כמו gauja + סיגולדה וצסיס, kemeri, tervete ו/או לבקר בערים כמו יורמלה, ונטספילס וכד'. פארק המים יום חובה. נסיעה פשוטה וזולה מאד במונית.

ריגה למטייל הישראלי – 

המטייל הישראלי חייב לבקר בשלושת האחים, מדובר בשלושה בתים חינניים, שמרכיבים את קומפלקס מבני המגורים הכי קדום בעיר עתיק. הבית הלבן הינו כבר מן המאה ה- חמש עשרה, הצהוב מן המאה ה- שש עשרה, והבית הירוק מן המאה ה- שבע עשרה.

מה עושים בריגה?

הדבר הראשון שיש לעשות בריגה הינו  להתבונן בארכיטקטורה. הארכיטקטורה בריגה כה מגוונת. באפשרותכם להבחין בבתי עץ וכלה בבניינים בסטייל הארט נובו, מבנים בעיצוב מודרני וכלה באלו בסטייל הגותי, הכל תלוי באיזה חלק של העיר תגיעו לטייל. הדבר שהכי וודאי הינו, כי מומלץ לכם להצטייד במצלמה עבור ניסיון להנציח את הססגוניות, החמימות והפלא שנמצא במידה ותתורו היטב, בוודאי תצליחו להבחין בפסלי חתולי ריגה החביבים שמפוזרים בכל ריגה.

מה לעשות בריגה?

יש המון דברים לעשות בריגה, כמו למשל – לבקר בבית הראשים השחורים – אילו הייתם סוחרים גרמנים רווקים בימי הביניים, אשר מטיילים בריגה, סביר להניח שהייתם שוכרים חדר בבית הראשים השחורים.  הדירה הזאת נוסדה בשנת 1334, בשביל סוחרים מהמעמד העליון ועשו בה שימוש כאזור לפגישות ואף לארוחות. הדבר שמא ייראה תמוה בעיניכם, אך בשביל  המקומיים של העיר, הדירה הזאת מהווה באותו אופן כמו מגדל אייפל בשביל הפריזאים, אז תהיו בטוחים כי הנו ייכנס לרשימה של הדברים שיש לעשות בריגה הכי מומלצים.

מה יש לראות בריגה?

יש עשרות מקומות שניתן לראות בריגה, אחד מהם הינו הפארק בריגה – במידה והנכם מעדיפים מרחבים ירוקים באמצע המרחב האורבני, כי אז מדובר במתחם אידיאלי יהיה עבורכם להירגע, הרחק מהרחובות הסואנים. את הפארק בריגה חוצה תעלת מים והן באפשרותכם לחצות אותה דרך הגשר, עליו נמצאים שפע של מנעולי האהבה, וכן לצרף מנעול משלכם לאוסף האדיר הזה. מדובר באזור נפלא עבור פיקניק, עת מנוחה באמצע היום, פעילות של כושר וגם שייט בסירה. בעונת החורף ניתן גם להאכיל את הברווזים שגדלים פה.

מה עושים בריגה?

אפשר לעשות הרבה דברים בריגה, צריך קודם כל ללמוד על ההיסטוריה של לטביה. ללטביה יש היסטוריה נרחבת של כיבוש ושלטונות זרים ובשל כך חירות היא ערך עליון בשביל המקומיים. אך נדרש לבוא אל מונומנט החירות.  ממש בצד הפארק באפשרותכם למצוא את מונומנט החירות. מדובר בסמל חשוב בריגה, אשר מוקדש לגיבורים ולגיבורות הלטביים אש נלחמו על העצמאות של ריגה בין השנים 1918 – 1920.

מה חובה לראות בריגה?

חובה לראות בריגה את רובע הארט נובו – אז בנוסף לעיר העתיקה, שבתוכה נמצאים עיקר האתרים הראשיים בעיר, מומלץ לכם להגיע אל רחוב אלברט ואל רחוב אליזבת. ברחובות אלו תיפגשו ארכיטקטורה קסומה בסטייל של הארט נובו. בעיר ריגה קיימים בסך הכל שמונה מאות מבנים של ארט נובו ומרביתם קיימים בסביבת רחוב אלברט, מומלץ ביותר לבקר פה, במידה והנכם לא אוהדי אמנות מושבעים. למרביתכם בוודאי אין שמץ של מושג הודות ארט נובו, כי אז נגיד לכם כי מדובר בסגנון ששואב השראה מן הטבע ואף מן המיתולוגיה, בשל כך לדוגמא אפשר להבחין על גבי המבנים בהמון פרחים, ספינקסים וקרברוסים אשר הינם כלבי הציד של האל האדס מהמיתולוגיה היוונית.

טיול בריגה – 

טיול בריגה יסחף אתכם למיקום נהדר , כי איך אפשר להיות במדינה זרה בלי שופינג, בפרט כאשר הבטן שלכם כבר מקרקרת? זה הזמן להגיע לשוק המרכזי, מדובר באזור בדיוק עבורכם. עסקינן הודות אחד השווקים הכי גדולים באירופה ובאפשרותכם למצוא בו כל טוב – עוגות, מוצרי חלב פירות וירקות טריים, וגם בגדים ותיקים.

אטרקציות לדוגמא בריגה – 

יש אין סוף אטרקציות בריגה, כמו למשל – בריגה קיימות המון כנסיות יפהפיות ותתקלו בחלק מהן בטוח בעת שתטיילו בסמטאות העיר העתיקה. מדובר בכנסיות הכי משמעותיות בעיר – קתדרלת ריגה – האורגן של הכנסייה משול לאחד ההיסטוריים ברחבי תבל. הקתדרלה הקתולית סנט ג'ייקוב – ראשיתה של הרפורמציה של לטביה חלה בקתדרלה הזאת ואף בכנסיית סנט פטר, בשנת 1522. 

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן