חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריגה חובה לראות – מדריך למטייל הישראלי

נשמח לספר לכם מה חובה לעשות בריגה כאשר מגיעים אליה בפעם הראשונה לחופשה? מה אסור לפספס בריגה? מה חובה לעשות? זה הפוסט עבורכם! אבל קודם כל בואו נתחיל מהרקע על העיר וההיסטוריה שלה!

קניות: יש בעיר העתיקה את הgallery mall המחירים זהים לארץ בעיקר המותגים (יתכן ואפילו יקר יותר). יש קניון מחוץ למרכז העיר (יש לקחת טראמ בשביל להגיע אליו.. לדעתי קו 11/12 אבל לא בטוח) אפשר לשאול, בקניון נמצא גם ה-Rimi הגדול כמו סופר ענק… יש את ה-meza park שהוא פארק טבע הממחיש את החיים בלטביה בעבר (דגמים של בתים מן העבר ואורח חיים לטבי טיפוסי). יש את מוזיאון הטבע שהוא ממש נחמד וכמובן בית האופרה שאם יש הופעה מוכרת (אבל לא רק…) יותר ממומלץ. יש כמובן את הלידו הגדול (ניתן לקחת אליו מונית ולדעתי יש גם אוטובוס שמגיע אליו). יש את העיירה יורמלה במרחק של עשרים דק נסיעה והיא עיירת חוף יפה (תלוי במזג האוויר כמובן). במלון לטביה בקומה ה-26 יש בר המשקיף על כל העיר- בהחלט שווה ביקור! יש את גן החיות וזה כמובן גם תלוי במזג האוויר… תהנו!

לחופו של הים הבלטי ממוקמת בירת לטביה – העיר ריגה. ריגה היא העיר הבלטית הגדולה ביותר ומתגוררים בה כ-700,000 תושבים בערך. מספר התושבים של העיר נמצאת דווקא בירידה מאז שנות ה-90 של המאה ה-20, אך היא מהווה עדיין מוקד כלכלי ותרבותי חשוב באזור. 

מבחינה היסטורית, לעיר יש שורשים היסטוריים ארוכים. היא נוסדה לקראת סוף המאה ה-12 ומאז מתקיימת בה התיישבות רציפה. היא עברה תחת שלטונן של כמה מדינות ואימפריות, והייתה חלק מרוסיה מהמאה ה-18 ועד מלחמת העולם הראשונה. בזמן מלחמת העולם השנייה נכבשה העיר על ידי הנאצים, וכ-30,000 מיהודי העיר נרצחו. 

העיר נכבשה מחדש על ידי הסובייטים בשנת 1944, והייתה חלק מברית המועצות עד שלטביה קיבלה עצמאות רשמית בשנת 1991. 

בעיר הייתה קיימת קהילה יהודית מאז המאה ה-16, ולא מעט אישים יהודיים ידועים נולדו בעיר. כיום קיים בית כנסת אחד שפעיל בעיר (ביה"כ פייטב) וכן מוזיאון על תולדות יהדות לטביה. 

מבחינה תיירותית, יש הרבה מאוד מה לראות בריגה. אם אתם מחפשים לבלות בעיר אירופאית שיש בה גם היסטוריה וגם מוקדי בילוי ותרבות – ריגה מתאימה לכך מאוד. ריגה מאופיינת גם בכך שקיים בה הריכוז הגבוה ביותר של מבנים בסגנון ארט נובו באירופה. 

אטרקציות בריגה חובה – העיר העתיקה

העיר העתיקה של ריגה קיבלה הכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. העיר העתיקה המקסימה היא אחת מהערים העתיקות המרשימות באירופה, וחלק גדול מכך הוא העובדה שבעיר קיים ריכוז גדול מאוד של מבני ארט נובו (זרם ארכיטקטוני שקרוי "האמנות החדשה"). מבני ארט נובו מאופיינים בכך שהם עוסקים רבות בקשר עם החי והצומח וכן כוללים אלמנטים המזכירים את גוף האישה.

אחד מהמבנים המוכרים בעיר העתיקה נקרא "בית הגילדות של שחורי הראש". מדובר במבנה מרשים בן המאה ה-14, שהיה שייך לגילדה של סוחרים מהעיר. ליד בית זה נמצא גם בית גילדה מפורסם נוסף שעליו ישנו חתול המראה את אחוריו לעבר בית הגילדה השני – ככל הנראה מכיוון שבעליו לא הצליח להתקבל לאותה הגילדה. מדובר במקום מצוין לצילום סלפי אישי ומשפחתי ומשם ניתן להמשיך למוקדי עניין אחרים בעיר העתיקה. 

לא הרחק משם נמצאת גם כנסיית פיטר הקדוש, שהיא מבנה מרשים שבו ניתן לעלות במעלית למרפסת בגובה רב שמאפשרת תצפית מקסימה על העיר. 

מומלץ מאוד גם לבקר בקתדרלה של ריגה, שהיא הכנסייה הגדולה ביותר בכל הארצות הבלטיות. כנסיה זו היא בת 700 שנים, ובתוכה נמצא אורגן פעיל מלפני כ-150 שנה.  

ביקור בריגה – מה לעשות ומה יש לאכול?

אם אתם חובבים של קולינריה משובחת, לריגה יש הרבה מה להציע לכם. החל מאוכל לטבי מסורתי ועד מטבח עלית צרפתי – בריגה ניתן למצוא מסעדות טובות מכל הסוגים. רובע קלנציימה ידוע במיוחד בשפע המסעדות שקיימות בו, והוא מלא בבתי עץ מהמאה ה-19 שעברו חידוש ושחזור לטובת התיירות בעיר. מסעדות רבות באזור זה הן מסעדות פיוז'ן שיש בהן מטבח בינלאומי עשיר שמציע מנות יצירתיות מסוגים שונים. 

בעיר קיימות מסעדות בכל רמות המחיר. ישנן מסעדות יוקרה שיצריכו תקציב גבוה יותר וניתן למצוא גם שפע של מסעדות עם אוכל מקומי במחירים נמוכים יותר. אם אתם מחפשים מסעדת יוקרה מומלצת, כדאי לבקר במסעדת "הטוב חייב לצמוח" של שלושה שפים לטביים בכירים שהוקמה בשנת 2011. המסעדה מתמחה במטבח הבלטי ומציעה מנות טריות ואיכותיות מתוצרת מקומית.  

בכל פאב ובר מקומי תוכלו ליהנות משוט של Riga Black Balsam. מדובר במשקה האלכוהולי האהוב ביותר באזור, שעשוי משילוב של תמציות צמחים ו-וודקה. יש מי שנוהג לומר כי ביקור בריגה אינו שלם עד שאתם טועמים מהמשקה האלכוהולי הזה, שמלווה באופן רשמי כל חגיגה בעיר. ריגה היא גם בירת מסיבות תוססת של האזור, ולכן תוכלו למצוא מועדונים רבים ומסיבות שמחות ומלאות באלכוהול ברחבי העיר. 

שופינג וקניות

המטייל הישראלי הממוצע אוהב מאוד לעשות שופינג בחו"ל. לכן, פרט לכך שיש בריגה מה לראות, יש הרבה חנויות שוות ומרכזי קניות שמומלץ לבקר בהם. הקניון הגדול בעיר נקרא Riga Plaza, והוא מתחם ענקי שיש בו מעל ל-150 חנויות וגם מתחם הכולל מגרש באולינג, אזור לסנוקר ומשחקים וכן מקבץ גדול של אולמות קולנוע. בקניון הזה תוכלו למצוא את כל המותגים הבינלאומיים המוכרים וכן מותגים מקומיים שכדאי לבדוק ולהכיר. במהלך סוף השבוע, חלק ממתחם המשחקים בקניון הופך למועדון שמתקיימות בו מסיבות שוות והמוניות ביותר. 

לסיכום

יש הרבה מקומות חובה בריגה שמוכרחים לבקר בהם. ניתן בקלות למלא כמה ימים של חופשה בעיר, והביקור בה מתאים מאוד לזוגות צעירים, לקבוצות חברים ולמשפחות עם ילדים. ריגה היא מוקד תיירותי יפהפה וגדול, וניתן לשלב בו בילוי עם אופי אורבני של שופינג ותרבות וגם בילוי בחוף הים, שמרוחק רק כ-25 ק"מ מהעיר עצמה. לא משנה מהו סוג הבילוי המועדף עליכם בזמן החופשה בחו"ל – בריגה תוכלו למצוא את הכל. 

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן