חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריגה – מוזיאונים מומלצים

אוהבי אומנות, היסטוריה וארכיאולוגיה? יש מספר מוזיאונים מומלצים בריגה!
לפניכם רשימה והסבר על כל מוזיאון מומלץ בעיר ריגה!

ריגה, עיר הבירה היפה של מדינת לטביה, מושכת אליה יותר ויותר תיירים ישראלים מדי שנה. השמיים הפתוחים, הנגישות של המדינה והאטרקציות הרבות הפזורות בה הופכים אותה אטרקטיבית במיוחד עבור התייר הישראלי. כשמדובר על תיירים חובבי תרבות ואומנות, אין ספק שהמוזיאון הרבים של ריגה יכולים לספק שעות רבות של כייף ועניין. בעיר כל כך תרבותית ועמוסת אטרקציות כמו ריגה, צריך פשוט לבחור מתוך המגוון הרחב שקיים.

המוזיאון האתנוגרפי הפתוח בפאתי ריגה

מראה את צורת החיים במאות האחרונות, בתוך נוף מיוער מקסים, בצמוד לאגם. ניתן להגיע באוטובוס תוך פחות מחצי שעה ממרכז העיר.

מהמם ממש ומתאים לכל גיל. שטח ענק, המון ירוק ומאד מעניין (למי שמתחבר לנושא)

מוזיאון זה ממש שווה ביקור ובעצם ממחיש את צורת החיים לפני המון שנים בלטביה, מתאים לכולם!

הרבה ירוק. לכל מחוז איזור משלו בפארק. ליד יש טירה נחמדה עם נוף מאוד יפה של העמק. להקדיש 2-3 שעות.

 מוזיאון האשליות של קוסמוס

כשמחפשים מוזיאון בריגה, בדרך כלל עולה לראש מוזיאונים של היסטוריה או אומנות. מוזיאון האשליות של קוסמוס – הנקרא גם מוזיאון האשליות של ריגה – הוא בהחלט לא כזה. המוזיאון הזה עושה שימוש בכל תעתועי הראייה וחוקי הפיזיקה הקיימים כדי ליצור אשליות אופטיות מיוחדות ומרשימות. יותר משלושים מוצגים שונים יציגו בפניך מגוון אשליות: מבוך מראות גדול ומרשים, חדרים חשוכים המוארים בעזרת סיבים אופטיים, תעתועי ראייה ופרספקטיבה, ציורים "זזים" וכו'. הביקור במוזיאון מומלץ מאוד עם ילדים, אבל בהחלט לא רק.

 מוזיאון האופנה של ריגה

ההיסטוריה מוצגת במספר מוזיאונים בריגה, אבל זה המוזיאון היחידי שעוסק בהיסטוריה של האופנה. האופנה קשורה קשר חזק מאוד לתרבות, בכל מקום בעולם. הלבוש משקף את ערכי החברה, את אופייה ואפילו את מידת קרבתה אל הדת. במוזיאון האופנה, ניתן להתרשם מההיסטוריה של האופנה הלטבית והאירופאית: החל מלבוש מסורתי שהיה פופולרי לפני מאת שנים, ועד שנות השבעים של המאה הקודמת. לצד ההיסטוריה, המוזיאון עוסק גם במשמעויות החברתיות של האופנה, ובהשפעה של הגלובליזציה עליה. על אף שהמוזיאון הזה נשמע מתאים במיוחד לנשים חובבי אופנה, מדובר במוזיאון מרתק המספק הצצה אינטימית לחיי העבר.

 מוזיאון המכוניות של ריגה

 המוזיאון המוטורי של ריגה, העוסק כולו ברכבים ממונעים, הוא אחד מגולות הכותרת של העיר – בעיקר בעת טיול עם ילדים, אבל לא רק. כשחושבים על מוזיאונים מומלצים בריגה, המוזיאון הזה בהחלט צריך להופיע ברשימה. המוזיאון הזה מכיל אוסף עצום ומרשים ביותר של מגוון כלי רכב שונים – מכל הסוגים ומכל השנים. מכוניות, אופנועים, טנדרים – אפשר למצוא כאן הכל. הרכבים כולם שמורים ונמצאים במצב מעולה, ומשופצים כראוי. התחושה היא לא שנכנסים למגרש גרוטאות, אלא למסע אל העבר. חלק מכלי הרכב כאן הם היחידים מסוגם בעולם. זהו מוזיאון מושלם לביקור עם ילדים, ויכול להלהיב גם את המבוגרים שחובבים את הנושא.

 המוזיאון הלאומי לאומנות לטבית

אי אפשר לדבר על מוזיאונים מומלצים בריגה בלי להזכיר כלל מוזיאונים של אומנות. המוזיאון הלאומי הוא מוזיאון מומלץ בריגה לחובבי האומנות באשר הם – ובמקרה הזה, פחות לילדים. מדובר במוזיאון קטן, המציג אוסף מרשים של יצירות אומנות לטביות. המוזיאון אינו מתמחה בסוג מסוים של אומנות או בפרק מסוים בהיסטוריה. ניתן למצוא כאן יצירות בנות עשרות או אפילו מאות שנים, לצד יצירות חדשות ומודרניות. המוזיאון מאפשר להתרשם מההיסטוריה של האומנות הלטבית, מההתפתחויות שהיו בה לאורך השנים ומהאופן בו היא הושפעה מהתרבות ומההיסטוריה כולה.

 מוזיאון הכובעים

 מוזאון הכובעים של ריגה מתמחה בתחום שונה ומפתיע – כובעים אתניים. המוזיאון מציג אוסף מגוון של מעל 400 פריטים שונים, רובם נדירים ביותר. כל המוצגים כאן הם חפצים שניתן לחבוש על הראש: סרטי-שיער, כובעי גברים ונשים, מסכות, קסדות וכו'. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של כיסויי הראש השונים, את המשמעות התרבותית והחברתית שלהם וכן את סיפוריהם האישיים, במקרים בהם סיפור זה הוא מרתק במיוחד.

 בית הראשים השחורים

 בית הראשים השחורים הוא מתחם של מספר מבנים, מיוחדים וצבעוניים, הבולטים בארכיטקטורה שלהם בנוף העירוני. המבנים הללו הם למעשה שחזור. המבנים המקוריים נהרסו במהלך מלחמת העולם השנייה כליל, ולא נותר מהם זכר. לאחר המלחמה המבנים נבנו מחדש, תוך שמירה על ייחודם ועל מראם של המבנים המקוריים. היום, פועל במקום מוזיאון. בתוך המבנים ניתן להתרשם מריהוט ישן, כמו כורסאות וספות מפוארות שנבנו במאה ה-19, מכלי נשק ותיקים, קישוטים ועיטורים וכו'. המקום קטן למדי, ותוך שעתיים ניתן להספיק לבקר בכולו.

 אתר ההנצחה של זניס ליפקה

 אחד המוזיאונים הלטביים שהכי ידברו אל התייר הישראלי. זניס ליפקה היה חסיד אומות עולם. הוא, יחד עם משפחתו, פעלו במהלך השואה להצלת יהודים מפני הנאצים. סיפורו המרתק של ליפקה מוצג במוזיאון שהוקם באתר ההנצחה שלו. המוזיאון מפרט את סיפור משפחה ליפקה, וכן את סיפורי הניצולים. בעדויותיהם, מספרים הניצולים על חייהם במהלך השואה, וכן על חייהם לאחריה, כאנשים חופשיים. המוזיאון פתוח בחינם לכולם, מקובל להשאיר תרומה בסיום הביקור.

 שאלות ותשובות

 יש בריגה מוזיאונים לחובבי האומנות וההיסטוריה?

בהחלט כן. יש בריגה מגוון רחב של מוזיאונים. במקרה הזה, בחרנו להתמקד במספר מוזיאונים מצומצם – אולם בעיר קיימים עוד מוזיאונים רבים ושונים לחובבי האומנות.

המוזיאונים של ריגה מתאימים לטיול עם ילדים?

ודאי שכן! מוזיאון האשליות של קוסמוס והמוזיאון המוטורי נבנו שניהם במחשבה על המבקרים נמוכי-הקומה, הילדים. המוזיאונים בנויים באופן שמותאם לחוויה של הילדים, ומספק עבורם שעות רבות של הנאה ועניין.


תיירים ישראלים, בירת לטביה, אולי לא כל כך מוכרים להם, אבל כל כך הרבה אנשים שואלים אותי מה הילדים שלי יכולים לעשות בריגה. חיפשתי דברים טובים לעשות בזמן הקצר שביליתי רק בבירת לטביה.

יש כל כך הרבה דברים לעשות בריגה, שתצטרך לבקר בעיר לפחות כמה ימים. הנסיעה מטאלין ל RIGA (או להיפך) אורכת כ 4-5 שעות ותצטרך לנסוע מריגה לטול אסטוניה ברכב או באוטובוס אם אתה נוסע בין ריגו לטאלינה.

גם אם תוכלו לארגן טיול יום, הרבה יותר קל להצטרף לסיור מודרך בריגה או בווילנה. אם אתה רוצה לנסוע רחוק יותר ממסלולי התיירות המוכים, אני ממליץ לך לנסוע לווילנה, RIGA או טאלין במידת האפשר. למען ההגינות, טאלין וריגו הגיעו גם לעשירייה הראשונה, אך המחירים בבירת ליטא יקרים בהרבה מאשר בכל אחת משלוש הבירות הבלטיות האחרות (ואף יותר מכך בטאלינה). אם אתה זה שרוצה להחליט איזו עיר נראית משהו שאתה מעוניין בו, כדאי לדעת שהיא היקרה מבין שלוש הבירות הבלטיות.

אם אתה באמת מעריך כובעים וכיסויי ראש אחרים, אז מוזיאון המורשת העולמית חייב להיות ברשימת הפעילויות שלך בריגה. הכניסה חופשית, תרומות יתקבלו בברכה, אך הכניסה היא שני טלאים. ישנם מוזיאונים נהדרים אחרים בהם תוכלו לבקר בסיור RIGA סובייטי, או אם יש לכם זמן, תוכלו לבקר במוזיאון ברית המועצות בווילנה או במוזיאון הלאומי בטאלין. הם בהחלט שווים ביקור, ויש הרבה מוזיאונים גדולים אחרים בריגה ובסביבתה אם יש לך זמן.

אם אתם מחפשים נוף אפי של הנהר, זו ללא ספק אחת האפשרויות הטובות ביותר בריגה ומשהו שהייתי ממליץ לכל אחד. האקדמיה הלטבית למדעים ממוקמת בסביבה הקרובה של העיר העתיקה והנהיגה לשם היא הבילוי החביב עלי ביותר בריגה. אני הולך רק כשמזג האוויר טוב וזה מקום טוב ליהנות מנופים נהדרים ומאוכל טוב.

אם ברצונכם ללמוד עוד על ההיסטוריה של העיר העתיקה של ריגה, דאגו להזמין טיול למוזיאון ההיסטוריה של העיר העתיקה ולנסות את החפצים העתיקים המשומרים היטב. המוזיאון עצמו הוא המוזיאון העתיק ביותר באירופה והוא אחד המוזיאונים האהובים עלי באירופה.

זה משהו שאני מחשיב לעשות בריגה וכדאי לבקר באוסף המדהים של חפצים היסטוריים ותרבותיים. מוזיאון המלחמה הלטבי של קארה מוזיי, השוכן במגדל האבקות במרכז העיר מאז 1919, הוא אחד המוזיאונים הוותיקים והחשובים ביותר בלטביה והיחיד באירופה. בין האירועים הבולטים ביותר הם המהפכה הרוסית, קרב קלייפדה והמאבק לעצמאות לטביה מליטא.

לאחר שצילמנו את שלושת האחים, הגיע הזמן לחזור הביתה ולבקר במוזיאון האדריכלות הלטבי, שהוא אחד המוזיאונים הטובים ביותר בריגה. המוזיאון האתנוגרפי בלטביה מציע תובנה מרתקת לעברה של לטביה ולהיסטוריה שלה. למידע נוסף על ההיסטוריה של לטביה, שכותרתה "ריגה" במדור ההיסטוריה של המוזיאון, וכמה עובדות מעניינות. בשהות ליד מוזיאון זה תמצאו גם מספר מוזיאונים מרתקים המספרים על העבר, ההווה והעתיד של לטביה, כמו מוזיאון הים הבלטי, הספרייה הלאומית והמוזיאון לאמנות ותרבות.

זה עדיין נגיש בקלות באמצעות תחבורה ציבורית וממוקם בלב ריגה, רק כמה רחובות ממרכז העיר. זהו אחד האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בלטביה וגם יעד פופולרי לתיירים.

יש הרבה דברים לעשות בעיר, כולל טיול בעיר העתיקה, ביקור במוזיאון הלאומי של אסטוניה ובמזרקת הסטודנטים לנשיקות המפורסמת. אם סיורי סיור בריגה אינם הסגנון שלך, בדוק את הסיור בעיר RIGA מודרך עצמי, המדגיש את אחד המקומות הטובים ביותר לבקר ולשהות בריגה. יום אחד – בריגה. מומלץ מאוד לבוא לראות בעצמכם ולהמליץ עליו כמקום טוב ללינה ולביקור. המשך לקרוא ולגלות את כל הדברים הטובים שאתה יכול לעשות ולעשות בריגסה, החל מקניות ואכילה ועד קניות, אכילה וקניות.

ביקור במוזיאון השואה הלטבי בגטו הוא אחת הפעילויות החינמיות בריגה, ותוכלו ללמוד עוד על ההיסטוריה של לטביה ועל השואה בכלל, כמו גם על לטביה כולה.

אם ביקור בגטו אינו מספיק בכדי לספק את האדריכל הפנימי שלך, תוכל לבקר גם במוזיאון השואה הלטבי בגטו ובמוזיאון להיסטוריה ותרבות בריגה.

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן