חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסף חילו – מדוע ריגה בלטביה היא המקום המושלם לסופ"ש קצר בחו"ל

בירת לטביה, ריגה, היא יעד נפוץ בעולם לטיול קצר ומהנה עבור משפחות, זוגות ואפילו רווקים.
המחירים הזולים, הקלאס האירופאי המוכר, בילויים ושופינג שהופכים את ריגה ליעד מבוקש אך כזה שאינו צפוץ בתיירים.
מומחה התיירות העולמית והישראלית, אסף חילו, יוביל אתכם כל הדרך לריגה כחלק מהמלצות התיירות לשנת 2021.

הישראלים מגיעים: ריגה נכנסת לרשימת ההמלצות ליעד טיסה 2021
לטביה יכולה להיות גאה בעיר הבירה שלה, ריגה מזמינה תיירות עולמית בזכות התרבות האירופאית, הגאווה הלאומית, ארכיטקטורה סובייטית-גרמנית-סקנדינבית, עם אפשרויות בילוי לא מעטות, חנויות וקניונים בשפע, קולינריה מעניינת ומחירים שפויים וזולים יחסית ליעדים רבים באירופה.

מומחה תיירות עולמית וישראלית, אסף חילו, ממליץ לישראלים לגוון ולהגיע לריגה בשנת התיירות הנוכחית: "ישראל היא בין הראשונות לצאת ממשבר הקורונה ויחד עם הסכמי השלום עם מספר מדיניות מוסלמיות, ישראלים רבים איפסו את מנגנון התיירות שלהם ובוחרים לטוס ליעדים חדשים ומומלצים – ריגה היא בדיוק יעד כזה".
כמה ישראלים טסים לריגה בשנה? אסף חילו מספק הצצה מעניינת: "ריגה מושכת תיירים מכל העולם, אך לא נפוצה בקרב הישראלים, נכון לנתונים מהשנים האחרונות עדיין ניתן לספור באלפים את מספר הישראלים הטסים לריגה בכל שנה, כאשר חלק ניכר מהתיירים הישראלים לריגה הם עולים ממדינות חבר העמים", על ההתאמה בין ריגה לתייר הישראלי חילו מוסיף: "הנתון הזה לא מתחבר למאפיינים של התייר הישראלי או בכלל כל תייר עולמי ממוצע אחר – ריגה היא יעד זול עם שופינג בכל פינה, אוכל טוב, אטרקציות, מבנים מרתקים ואווירה אירופאית".

אסף חילו


אסף חילו עם המלצות על מסעדות, פאבים ובתי קפה ושופינג בריגה
ריגה היא יעד מבוקש לתיירים רבים בעולם אך למרות זאת הצפיפות נמוכה, רק קצת יותר מ 700 אלף איש חיים בעיר הבירה הלטבית והתוצאה היא מרחבים רבים פנויים בעיר עם שטח השווה למספר ערים גדולות בישראל.
מומחי קולינריה רבים יגדירו את ריגה כיעד קולינרי מבוקש, אם אתם מחפשים אוכל טוב מומלץ לבקר ברובע קלנציימה, אזור אוכל ושופינג נפוץ באווירה כפרית, הרובע כולל עשרות מסעדות, פאבים ובתי קפה שיציעו לכם תפריטים מהמטבח הלטבי שהושפע ממספר תרבויות במהלך ההיסטוריה וכן מאכלים בינלאומיים נפוצים.
אם לא הספקתם להגיע לריגה במסגרת שבוע המסעדות של ריגה (מתקיים פעמיים בשנה), תוכלו ליהנות ממסעדות ופאבים נוספים ומומלצים: שלושת השפים (מסעדה), Street Burgers (מסעדה) Ms&Mr Beer (פאב), Big Bad Bagels (סנדוויצ'ים), Shot cafe‬ (בית קפה), וינסנטס (מסעדה), Terapija (מסעדה) ו- Vecriga Konditoreja (בית קפה).

מי אמר שופינג ולא קיבל? סיבה טובה נוספת לטוס לריגה עם המשפחה או החברים היא תרבות השופינג, בריגה בחרו להתחבר לתרבות המערבית ולהציע מגוון רחב של מתחמי קניות וקניונים מושקעים במחירים זולים יחסית למחירים האירופאיים.
אסף חילו ממליץ על מספר מקומות שופינג בריגה: "אם אתם אוהבים שופינג ריגה היא יעד בשבילכם, תוך זמן קצר תוכלו למלא מזוודות בביגוד והנעלה מהמותגים הנחשבים במערב. ההמלצה היא להתחיל עם ריגה פלאזה, הקניון הגדול ביותר בריגה עם עשרות רבות של חניות מותגים ומספר אטרקציות למבוגרים וילדים שעשויים לגרום לכם להיכנס לקניון באור יום ולצאת בחושך. אם זה לא הספיק לכם תוכלו לבקר באלקור פלאזה מתחם קניות גדול נוסף או בחנות הענקית סטוקמן".

סופ"ש קצר בחו"ל: איפה כדאי לבקר בריגה?
כמו מרבית ערי בירה אירופאיות גם ריגה כוללת בתוכה מבנים היסטוריים ומרתקים, מבין שלל המקומות מומלץ לבקר בעירה העתיקה של ריגה, מבנים היסטוריים המושפעים ממספר תקופות בהיסטוריה של ריגה.
אזורים נוספים מומלצים: כנסיית פיטר הקודש הכוללת מרפסת עם תצפית מרהיבה, בניין Blackheads שבנבנה במאה ה- 14, גשר הרכבת, השוק המרכזי של ריגה עם אלפי דוכנים הכוללים עשרות אלפי מבקרים ביום, מוזיאון השוקולד ומוזאונים רבים מומלצים.

אסף חילו מסכם את המלצתו: "ריגה חייבת להיות יעד פופולארי יותר עבור הישראלים: המחירים זולים, הלטבים מאופקים אך נחמדים, האוכל עשיר ומגוון ויחד עם המבנים והאזורים הנפוצים מומלץ מאוד לבקר בריגה למספר ימים", חילו ממליץ לא להפוך את ריגה לטיול ארוך מדי ולהסתפק במספר ימים מרוכזים: "אל תמרחו את הטיול לריגה, קחו לכם כמה ימים בודדים, אפילו סופ"ש קצר ותיהנו מתרבות אירופית מגוונת במחירים זולים".

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן