חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול לטביה בשילוב ליטא

רוצים לטוס אל ליטא ולשלב את לטביה ועיר בירתה ריגה? יש לכם אפשרות לקרא כאן את הסיכום ולהתחיל לתכנן את מסלול הטיול שלכם בהתאם! טיפים מעולים לטיול מוצלח בריגה וסביבתה בשילוב ליטא:

טיסה עם וויזאייר לוילנה. 

יום 1 20.8 – נחתנו בוילנה לקראת 4. אחרי תור ארוך בביקורת דרכונים לקחנו את המזוודה וכסא הבטיחות. עברנו בסניף השכרת הרכב וקיבלנו טויוטה נחמדה. התחלנו את הטיול:

נסיעה לדרוסקינינקאי – כשעה וחצי נסיעה – בדרך עצרנו במסעדת דרכים נראה כמו פונדק דרכים קטן בשם הק"מ ה 26. 26 KM – אכלנו הרינג מעולה עם פטריות, סלט וצ'יפס – הכל היה מעולה והזמנו מנות כפולות.

מסתבר שהמקום לינה הראשון שהזמנו  הוא וילה המרוחקת מדרוסקינינקאי בכחצי שעה. תומאס, בעל הוילה חיכה לנו בתחנת הדלק עם האופנוע שלו והוביל אותנו מרחק של 4 ק"מ בתור יער עד הכפרון הקטן שבו מתגוררות 4 משפחות. הוילה שלו בנויה בתוך שטח דשא מטופח ובו גם אגם עמוק ונחל קטן זורם. קליעה למטרה, נדנדה ושיחי פטל, נשארנו במקום החלומי הזה 3 לילות. 

קישור לוילה בבוקינג

יום 2 – 21.8 –  היה גשום מאוד, נסענו לדרוסקינינקאי לפארק המים. נהננו מאוד מהמגלשות וממסלול זרימת המים. אכלנו שם גם פיצה מצויינת. משם – לבית קפה מצויין cafein – שתינו שוקו חם, קפה קרמל ועוגות גבינה מעולות. פגשנו בכלב הכי גדול שראינו בחיים עם הבעלים שלו – שהיתה גבוהה גם היא באופן מיוחד.

קניות בסופר Maxima וחזרנו לוילה להכין ארוחת ערב. (סופר מקסימה – יש מ- X אחד ל- XXX. ככל שיש יותר X – סופר גדול וזול יותר)

יום 3 – 22.8  – יום בהיר ושמשי – היינו בוילה – שחינו באגם, ראינו המון המון צפרדעים  והבנות החזיקו צפרדעים בידיים. 

אחה"צ תומאס בא ולקח אותנו לסיור ביער ובביצה. (סיור בתשלום) לפני שיצאנו לסיור תומאס הרכיב את הבנות על האופנוע ונסע במהירות!! לבה של אמא החסיר פעימה..

הלכנו על משטח אצות ספוגי, קטפנו אוכמניות מעולות ופטריות צהובות. שחינו באגם, תומאס הכין להן רפסודה מאצות והשיט את הילדים באגם. אח"כ עברנו לאגם הגדול יותר וגם בו שחינו בכיף. 

חזרנו לוילה והכנו רוטב פטריות מהשלל שאספנו ביער. היה יום מעולה!

טיול בריגה
טיול בריגה

יום 3 – 23.8 – נשארנו בוילה כל הבוקר, בנינו רפסודה קטנה, נהנו מהשמש המלטפת, שיחקנו בקליעה למטרה, ארזנו ונפרדנו מהוילה.

נסענו לדרוסקינינקאי – הגענו למקום החדש – villa mineral – בבניין אדום, שחשבנו שהוא מלון. קיבלנו חדר קטן, חמוד נקי ופונקציונלי. התארגנו והלכנו מרחק של 200 מטר לפארק החבלים.

שעתיים מאתגרות ומהנות מאוד בפארק, לאחריהן מיץ תפוזים סחוט קר בבית קפה בפארק. וסיבוב במדרחוב הצמוד  ארוחת ערב בדוכני הרחוב – תירס, פיצה ספינר (פיצה בצורת גלידה), וצי'פס.

חזרנו עייפים למלון.

יום 4 – 24.8  – רכבל לסקי ארנה.

סקי ארנה – שי ונעמה עשו סקי. טליה בג'ימבורי. ארוחת צהריים  טובה שם עם מיני פארק חבלים בחצר. כדי להביא כפפות טובות כי אלו שנותנים שם לא טובות. לא היה עמוס אבל  קר. 

אכלנו גלידת מיני מלט  (mini melt) מעולה ! בירידה מהרכבל. הסתובבנו במדרחוב. אוירת פסטיבל, תירס וגלידה..

אטרקציית הפרפרים, לא רחוק מהמזרקות, יש מן כיפת זכוכית כזו – בתוכה יש פרפרים שאפשר להחזיק ולהאכיל. הבנות היו שם למעלה משעה. 4 יורו ללא הגבלת זמן. מומלץ מאוד. (לא כל הילדים מתחברים לזה – שלי מאוד אהבו)

יום 5 – 25.8 – ארוחת בוקר בחדר, ואחרי הלכנו לאגם, שכרנו אופניים לכולנו, כשטליה בתוך תא קטן נגרר. טיול בפארק ולאחריו רחצה באגם שליד, עם חוף חולי, מים קרים אבל היה חם בחוץ – כך שהיה כיף לטבול. לאחר מכן – ארוחת צהריים במסעדת סיציליה – מסעדה טובה! המשכנו לגן פסלי העץ ומשם נסיעה לוילנה. 

הבית הבא שלנו ב  KRAVYS – הגענו לבקתה מוקפת בדשא, עם אגם וסירת פדלים, טרמפולינה, ערסלים ועוד. קישור למקום המדהים הזה!

יום 6 – שי הלך לדוג בבוקר, הצליח לדוג דג גדול! (מלא עצמות – לא לבנות על זה..) אח"כ הבנות שיחקו עם החתולים ועם המתקנים במקום. אחה"צ נסענו לוילנה – למוזיאון הענברים, נחמד אך ממש לא שווה את הסכום של 37 יורו ששילמנו, משם סיור במדרחוב, גלידה וחזרנו למתחם הבקתה שלנו  ארוחת ערב על האש..

יום 7 – בבוקר במתחם של הבקתה. טליה נצמדה לחתולים ונעמה הפליגה בסירה, קפצה וטרמפולינה ונהנתה מהאיזור. בצהריים נסענו לטרקאיי לטירה היפהפיה. האיזור מאוד מתוייר (מלכודות תיירים וכד') אך יפה. משם נסענו לוילנה, סיבוב בעיר + מוזיאון האשליות שממש מוצלח.

יום 8 – בבוקר במתחם של הבקתה. בצהריים – יציאה ל ANYKSCIAI –  שם היינו בגשרים בצמרות העצים, ובמגלשות הרים. חזרנו לוילנה לאכול מיני מלטס. בדרך לשם, עברנו דרך כפר קטן, ופתאום ראינו שלט SYNAGOS –  – או משהו דומה. פנינו ימינה לשביל שהוביל לשם כי חשדנו שמדובר בבית כנסת – ואכן מבנה עתיק שהיה בית כנסת ומסתבר שעד המלחמה היו שם 30% יהודים ואף תעשיין שהצליח והיגר לאנגליה והפך לאחד מייצרני הבגדים הכי גדולים.

בעיר ANYKSCIAI –  מסעדה איטלקית מצויינת קטנה בכתובת: TAIKOS G. 27  29145

יום 9 – נסיעה ללטביה – סיגולדה – עצירה ב Birzai –  – עיירה נחמדה צמודה לנחל ואגם. עצרנו לאכול גלידה מעולה במקום שנקרא – PROTFOLIO ART  – קראנו בגוגל על העיירה וגילינו שמאות יהודים נרצחו שם בתחילת מלחמת העולם השניה על ידי הליטאים, בצורה אכזרית, זה די הוציא לנו את החשק להישאר שם והמשכנו הלאה. בסיגולדה – גן משחקים וארוחת ערב במר ביסקטס.

קישור למלון בסיגולדה – המלון ממוקם במקום מרכזי והיה לנו סבבה. 

יום 10 – סיגולדה – חי בר – נסיעה של חצי שעה מהעיר. הליכה כללית של 5 ק"מ – מסלול מעגלי אנחנו לא עשינו הכל אלא רק 3 ק"מ (הלוך וחזור) עד מגדל התצפית. בדרך ראינו חזירים, דובים וצבאים. נחמד מאוד. ההליכה ביער נעימה והתצפית מהמגדל שווה. עלות – כ- 3.5 יורו למבוגר. 

פארק – בתים מיניאטורים ופסלי עץ (https://vienkoci.lv/en/ -) – מקסים – הליכה של כקילומטר, עוברים ביער, ליד נחל – מקסים ויש לילדים מה לעשות. בכניסה יש פארק מקסים של מתקני עץ שהילדות נהנו מאוד לשחק בו. עלות כניסה – 4 יורו למבוגר. ילדים עד גיל 7 – חינם. 

רכבל – נסיעה הלוך ושוב ברכבל לצד השני של פארק גאויה – מחיר קצת גבוה – 12 יורו למבוגר. 8 יורו לילד. אפשר להוזיל אם עושים כיוון אחד בלבד (חוזרים ברגל – הליכה לא ארוכה  מאוד אך קשה כיוון שיש עליה משמעותית בסוף) או שמגיעים עם רכב לצד השני. אנחנו לקחנו הלוך ושוב. חוויתי ונעים.

מרחק של 3 דקות הליכה – פארק טרזן – שאליו ניתן להגיע ברכבל  של האתר (ללא עלות) למעלה יש גם גלגל ענק שהיה כייפי (2.5 יורו למבוגר. 2 לילד), אטרקציית פרפרים נחמדה (הפרפרים בדרוסקיננקאי בליטא – יותר שווה)  ואופניים מיוחדים שאפשר לשכור. כשיורדים למטה לפארק עצמו יש המון דברים – טרמפולינות שונות, פארק חבלים, ירי בכלים שונים ועוד. 

יום 11 – התחלנו בגן משחקים ליד המלון שהיה מאוד שווה. משם  שוב לפארק טרזן, כי לא הספקנו את כל המתקנים.. שוב טרמפולינות וגם פארק חבלים שהיה מוצלח. משם המשכנו לאטרקציה בשבילינו המבוגרים – Bobsleigh – שזה מזחלות חורף – ספורט אולימפי שהמתקן שם הוא מקצועי לחלוטין. בגלל שקיץ – מדובר באותן מזחלות אבל עם גלגלים. נסיעה של דקה – מהירה בטירוף. חוייה שווה. 10 יורו למבוגר. 7 לילד (מעל גיל 6 – מתחת אין אפשרות)

אחה"צ – נסיעה לריגה – שעה של נסיעה. הגענו לדירה שלנו שהזמנו בAIRBNB ממש במרכז העיר העתיקה. סיבוב בעיר המקסימה הזו, עברנו דרך אנדרטת הניצחון, המון מופעי רחוב, מסעדות, נחל מהמם ואוירה שמחה ותוססת. ארוחת ערב, גלידה ולישון.

יום 11 – סיגולדה  – רכבל, פארק טרזן חבלים+ טרמפולינות ואטרקציות נוספות. ארוחה במר ביסקטס . Mr. Biskvits ארוחת ערב במלון סיגולדה (יוקרתי), גלגל ענק (ליד פארק טרזן) גינות משחקים. Bobsleigh  – מזחלות שלג מהירות – בקיץ על גלגלים – מהיר וכייפי לילדים מעל גיל 8 ולמבוגרים. 

יום 12 – נסיעה לריגה – בריגה – טיול בעיר העתיקה, רחצה באגם (על הדרך לשדה התעופה בגשר השמאלי), מוזיאון השוקולד – סדנת שוקולד (הילדות מאוד נהנו, לא חובה בעיני) 

יום 13 – מוזיאון Zinoo -מוזיאון ממוקם בקומה החמישית בקניון היה אחלה +  טבילה בנחל – קשה לי להסביר איפה זה – בדרך לשדה תעופה באחד הגשרים – יש כמו אי עם חוף רחצה מקסים.

בגלל שלקחנו את הרכב בליטא והחזרנו בלטביה – העלות היתה גבוהה יחסית וגם לקחנו רכב משפחתי ולא את הקטנים.


עלויות:

טיסות – 3500 ₪ לכולנו

רכב – כמעט 3000 ₪ לכל התקופה

לינה – 4500 ₪ לכל התקופה

חושבת שעלה לנו הכל בסביבות 16-17,000 ₪.

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן