חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריגה בכריסמס

הפעם חופשת קריסמס קצת שונה מחופשות שהועלו בחודש האחרון בקבוצה, ריגה לטביה.
(מצטער קצת ארוך)
אומנם ריגה זה לא ברלין, מדריד, לונדון , פראג או וורשה אבל מדובר על יעד שכדי לקחת אותו בחשבון .
נסענו זוג לחופשה קצרה בריגה שישי צהריים עד שני לפנות בוקר.
אני בדרך כלל מתוכנן ומכין מסלול מסודר לחופשות שלנו אבל הפעם עקב חוסר מידע נרחב ברשת על היעד רק רשמתי נק׳ ציון חשובות והחלטנו לזרום עם הטיול וזה מה שקרה.
בפועל בקבוצה עלו מספר פוסטים מעולים על ריגה בתקופות שעוד ראו שם שמש בשמים 😉 ( הילה , רונית מבלוג מאפקט ריגה ועוד פוסט אחד מצוין ) וניסיתי לעשות התאמות

טסנו עם וויזאייר בטיסה מפתיעה לא בגלל החברה וויזאייר אלא בגלל שיכולתי יכול לספור על יד אחת כמה דוברי השפה העברית היו איתנו על הטיסה , רוב הנוסעים היו עם דרכונים זרים ודוברי לאטבית או רוסית ( יכול להיות שאני קצת טועה והיו שם ישראלים אבל דברו שם רק רוסית ) בדרך חזרה היו כבר יותר

העיר העתיקה בריגה הינה קטנה יחסית , הליכה מצד אחד לצד השני לוקחת בהליכה בסביבות 20 דקות.
היופי בעיר שהכל קרוב ונכון לימים אלו יש בעיר כ 4 שווקי חג מולד קטנים שהמרחק ביניהם הוא עניין של דקה שתיים הליכה , השווקים לא עמוסים באנשים בניגוד למה שקורה בערים שציינתי בהתחלה אבל יש לזה גם יתרון , הבנתי מהתושבים שם שבכל סופי השבוע העיר מתרוקנת כי כל התושבים נוסעים ליערות וכפרים מסביב לריגה אני מניח ששבוע הבא בקריסמס עצמו זה יהיה שונה

תחבורה:
הבנתי שהאוטובוסים והמוניות זולות לא השתמשנו בהם מכיוון שעשינו הכל ברגל למעט נסיעה וחזרה מהשדה

אטרקציות:
סיור בעיר עתיקה – ביום שבת בבוקר הצטרפנו לסיור של שעה וחצי בעיר העתיקה בחברה שעושה טיולים חינמיים כמו בשאר ערי אירופה כאשר המדריך היה תומס ( עליו המליצו פה בקבוצה בעבר ) ואני שמח שעשינו זאת. למדנו דברים רבים שלא היינו יודעים ו/או לומדים במידה והיינו מטיילים לבד, כמו כן תומס מעביר את הסיור בצורה מקסימה ומשלב את כל המשתתפים שהיו מכל בעולם בסיור כדי שהסיור יעבור בהנאה, הוא התלהב שהבין שהוא כבר סלב הישראלי בגלל הקבוצה 😉

שוק המרכזי בעיר – מדובר על שוק המתרווח על 5 הנגרים גדולים ועוד שטח של דוכנים מחוץ להנגרים, מומלץ להגיע להסתובב להריח את הריחות ולהסתובב עם התושבים במקומיים, צמוד לשוק יש שתי קניונים נחמדים , לא השקענו שם יותר מידי זמן ולכן אני לא יכול לומר שראיתי שם מחירים ששווה להגיע במיוחד

שווקי חג מולד – כמו שציינתי יש בעיר כ 4 שווקים קטנים ולא מעט עצי אשוח גדולים פרוסים בעיר ונחמד להגיע ולהסתובב ולראות את הדוכנים ולשתות יין חם ולאכול את המאכלים שמוכרים שם ( אין נקניקיות )

מוזיאון KGB – מוזיאון נחמד קצת רחוק ממרכז העיר העתיקה כ 15/20 דקות ברגל . חובה להגיע בשעות בהם שיש הדרכה באנגלית מכיוון שבלי הדרכה זה יהיה סתם להסתובב במוזיאון בלי באמת להבין מה רואים שם.

כנסיות – בעיר מגוון כנסיות יפות מאוד שמומלץ לבקר בהם

קצת יהדות ותלתול רגשי ( שימו לב הם לא פתוחים בשבת וכנראה גם בשישי )
* מוזיאון הגטו – מוזאון לא גדול אבל עושה את שלו ומראה לנו מה חוו יהודי האזור
* מוזיאון תולדות היהדות בלטביה – מוזיאון מעניין שמספר כל תולדותינו עם עוד נגיעות של השואה
* בית כנסת – לא הספקנו להגיע אבל מומלץ להגיע לבקר

מסעדות ובתי קפה ובילויים
בעיר יש מגוון של מסעדות, מסעדות מקומיות , פיצריות , מסעדות אסיאתיות ,מסעדות בשר ובתי קפה בעיר שתי רשתות (coffee costa , coffee double ) ומספר פאבים.
אנחנו ניסינו את רשת מסעדות לידו שהקונספט שם הינו הגשה בבופה והיה נחמד מאוד ומסעדת אבירים שהקונספט והאווירה היה נחמד אבל התפריט שם היה דליל ופחות התחברנו
ישנו גם את בר skyline bar בקומה 26 במלון שהוא מקום תצפית של 360 מעלות של כל העיר
מבחינת אוכל לא מצאתי מאכלים מקומיים מעניינים היה רק עוף מגוון שעזר עם הקור בחוץ
כמו כן ראיתי שיש קזינו בעיר כנראה שלשם הלכו רוב הישראלים שהיו איתי בטיסה כי לא ראינו אף ישראלי במשך כל החופשה בעיר

מזג אויר –
בזמן השהייה שלנו הטמפרטורה היתה בין 0 ל 2- מעלות, היה קר אבל היינו לבושים עם 3 שכבות .
חולצה טרמית, סווטצר פליז ומעיל מחמם לנשים בדרך כלל יותר קר אז צריך טייץ טרמי ועוד מכנס מחמם , 2 זוגות גרביים ונעליים מחממות אבל צריך לקחת בחשבון שנכנסים לקניון ואו מסעדה צריך להתחיל לקלף שכבות כי חם מאוד בקניונים ובמסעדות

לינה
מומלץ לישון בתוך העיר העתיקה כדי שהכל יהיה קרוב אנחנו ישנו במלון 4 כוכבים שנמצא באמצע העיר וכל אטרקציה במרכז העיר היה בהליכה של כמה שניות שמו היה hotel justus, חוץ מהמיקום המצוין השירות היה טוב, המלון היה נקי והקור מבחוץ לא הורגש וארוחת הבוקר היתה ארוחה אירופאית טיפוסית לא יותר

קניות
לא נסענו בשביל קניות וידענו שהמחירים לא אמורים להיות אטרקטיביים וכל היה , היו קצת נעליים זולות ומעילים . כבר באמת שלא השקענו יותר מידי זמן בשיטוט בחנויות

עלויות
טיסה: טסנו עם וויזאייר בעלות של 750 ש״ח לזוג כולל מזוודה של 23 קג לבטן המטוס לשתי הכיוונים.
מלון: עלות לזוג ל 3 לילות ב 250 יורו
ארוחות: אכלנו במסעדות בעלות של בין 20-30 יורו לארוחה למעט במסעדת אבירים שהעלות למנה היה בסביבות 20 יורו ויצאנו מלאים מכל מסעדה כמובן שיש מסעדות יקרות יותר אבל זה לא משך אותנו
לרוב האתרים הכניסה היתה חופשית או בעלות סמלית
הסעה מהשדה למלון עלתה לנו במונית ירוקה 13 יורו כאשר בחזרה הזמנו מונית מהמלון בעלות של 17 יורו ( הבנתי שהייתי יכול להזמין מונית ב 7 יורו )

סה״כ העלות כולה עלתה בערך כמו 2 לילות של צימר מוצלח בצפון 😩

לסיכום:
אנחנו חיפשנו חופשה קצרה עם עלות נמוכה שנוכל לחוות את הקריסמס וקצת להתנתק מהשגרה וזה ענה לנו על זה בגדול.
ריגה מדהימה ביופיה המיוחד, אין כמעט הומלסים ורחובות נקיים מאוד, מומלץ לטוס לפני שיהפוך ליעד פופולארי יותר של עמנו וכל המחירים גם יעלו
אם יש לכם עוד מספר ימים תצאו מריגה כי ביומיים אפשר למצות את העיר והבנתי שיש מקומות יפים מחוץ לעיר

בכריסמס של ריגה לא הכל סגור. קניונים עובדים, אבל לא יום שלם.