חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ריגה באוקטובר – חופשת סתיו

ריגה- חזרנו מחופשת סתיו, זולה בטרוף, מריגה המהממת!! עיר אירופאית, נקייה ( חוץ מעלי השלכת המקסימים שנושרים לכל עבר) תאריכי החופשה 17-21.10, עלות טיסה בוויז אייר 550₪ ועלות לינה ל 4 לילות בדירה הכי מרכזית, 3 חדרים, דרך air bnb ב old town ב 300₪ לאדם! נסענו שלוש בנות, אני, אמא שלי ואחותה ונהננו מכל רגע! אסכם את כל מה שחשוב לדעת על ריגה.

עיר מקסימה ידידותית וכיפית.
המלצה נוספת ליציאה מחוץ לעיר עם רכב- עיירה קטנה בשם kuldiga, יש בה מפלים מרהיבים, מדשאות יפות, בתי קפה ומסעדות טעימות וזולות בטירוף בנוסף, מחוץ לעיירה יש מערות חול מתחת לאדמה, שנחפרו בעבר לייצור זכוכית- ממש ממש שווה.

המבוגרים שם לא יודעים אנגלית, הצעירים מדברים די שוטף וכדאי תמיד לפנות אליהם, במסעדות יש תפריטים באנגלית ושילוט יש באנגלית, העיר מאד מודרנית ואירופאית לכל דבר. העיר מאד מודרנית וכל השילוט גם באנגלית! מאד קל להסתדר שם.

המלצה לביקור בגטו היהודי שהיה מרגש ביותר ושייט תעלות
השייט יוצא גם לנהר. מקסים ביותר ואפילו מקבלים שמיכות להתחמם. חשוב לציין שהתעלות אוטוטו קופאות אז מי שמתכנן לזמן הקרוב כנראה יתאכזב..קראתי שזה פעיל בגדול עד סוף אוקטובר
מזג אוויר– חודש אוקטובר הוא חודש מאד גשום בריגה, למזלינו נפלנו על ימי שמש עם שמיים בהירים, אך היה קר! אבל לא ברמה של קפוא, מתלבשים טוב והופ יוצאים לדרך😊 שנוסעים ביוני יולי זוכים לווית הלילות הלבנים,אור יום עד 23:00-24:00 , ולא לוותר על נסיעה ליורמלה עיירת קייט ששוכנת על חוף הים הבלטי , כ 20 דקות נסיעה . ולחלק היהודי ניתן להרחיב ביקור ביער רומבלה, שם ניספו יהודי הקהילה בשואה.
תחבורה– זולה מאד! כרטיס נסיעה עולה 1.15 יורו, מוניות במרכז העיר זולות מאד, יש מונה והנהגים אמינים, כמובן שניתן לקנות כרטיסי נסיעה לפי כמות הימים. מונית משדה התעופה לעיר כ 13 יורו, חזור 7 יורו בלבד! אך מי שמתאכסן בעיר העתיקה כמעט ולא יזדקק לתחבורה.
תקשורת– אין צורך בסים! בכל פינה ובכל מקום יש wifi והסתדרנו עם זה… בכל זאת חופשה🌴.
אטרקציות– העיר העתיקה כייפית וכיף ללכת בה לאיבוד, עשינו סיור חינם עם מדריך מקסים בשם טום, יש המון מוזיאונים למי שאוהב, המון משחקי בריחה, פארקים מקסימים עם המון עלי שלכת, אך האטרקציה הכי שווה ואותנטית מבחינתי היתה משחק הוקי קרח באצטדיון riga arena, הקהל היה מקומי, שמח ונלהב, היה פשוט כיף ואני ממליצה לכל מי שבאירופה בחודשי אוקטובר- אפריל, חובה ללכת למשחק! שם תזכו לחוויה מקומית וכמובן למשחק מלהיב שלצערי בארץ לא ניתן לצפות באופן קבוע.
אומנות הארט נובו– ריגה נחשבת לאחת הבירות עם בנייני הארט נובו המרשימים ביותר, רוב הבניינים המיוחדים נמצאים ברחוב אלברטה.
בית הכנסת של ריגה מומלץ לביקור, היינו שם בחוה״מ, עלינו למעלה לאגף הנשים ושוחחנו עם מספר מתפללות שגרות בריגה וסיפרו לנו על החיים בעיר- חוויה.

תוספת להמלצות- לבדוק אם מציגים משהו מעניין בבית האופרה , אופרה או בלט.

יש שם חיי לילה, יש המון צעירים באיזור העיר העתיקה, רוב המועדונים פתוחים בעיקר בסופ"ש אך מה שכן מאד בטוח להסתובב שם בלילה.

מחוץ לעיר- כדאי!!! ליסוע לסיגולדה לראות את צבעי השלכת המרהיבים, נסענו ברכבת נסיעה של שעה ורבע, מתחנת הרכבת לקחנו מיניבוס לטירת taurida המרהיבה, כל האיזור מסביב לטירה טובל בחורש יפיפה, אגם, שבילי הליכה והנוף המקסים הנשקף ממגדל המצודה ( עליה לקומה האחרונה) חלונות המצודה משקיפים לשמורת הטבע – חוויה.
ליד תחנת הרכבת, במרחק של 10 דקות הליכה יש פארק הרפתקאות שווה שנקרא טרזן, משלמים על כל אטרקציה בנפרד אך יש מחיר פיקס כם לכל הפארק חופשי במחיר זול, יש שם פארק חבלים, מזחלות הרים, אומגות, בנג׳י ועוד המון אטרקציות שוות, לצערי לא הספקנו לפארק אך הביקורות עליו מעולות.
בסיגולדה יש גם רכבל סגור שנוסע מעל שמורת הטבע, 12 יורו הלוך חזור.
בנוסף בקיץ יש את העיירת חוף יורמלה, בסתיו ובחורף אין טעם ליסוע לשם, העיירה שוממת בתקופה הזאת.
קצת מחוץ לעיר ניתן לקחת טראם מספר 11 ל mezapark, פארק ענק ומקסים ששם שוכן גן החיות של ריגה, יש שם אגם, מסעדות, השכרת אופניים ואופניים למשפחה, רולרבליידס ועוד, יש בפארק גם פארק חבלים נחמד, אנחנו עשינו רק טיול רגלי וצפינו בנוף הסתווי מחליף צבעים.
לסיכום, ריגה יפייפיה, מומלץ להגיע אליה בחודשי הקיץ, באוקטובר זה לקחת סיכון, למזלנו זכינו לימי שמש☀️, החורף בריגה קפוא והטמפרטורות מגיעות למינוס 20 לפי דברי המדריך המקומי.
יש המון מה לעשות ולראות גם למשפחות עם ילדים. Have fun למי שמתכנן ליסוע, אם יש שאלות אז בשמחה😊 ובאהבה❤️

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן