חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול שורשים בריגה

יצאנו 3 מבוגרים ושני ילדים (9,14) לטיול של 8 ימים בריגה. טיסה עם וויזאייר לשדה התעופה RIX.
מתוכם יום אחד היינו ביורמלה- בים ובבפארק מים.
יום 1- לקחנו מונית שהזמנו מראש מהמלון(17€) משדה התעופה למלון Wellton Centrum Hotel & SPA עם ארוחת בוקר. מקום מרכזי, בעיר העתיקה, בלב הפועם של ריגה, כל החנויות, מסעדות, בתי קפה, ארכיטקטורה משגעת.
יצאנו לשוק לקנות פירות יער לארוחת ערב. אכלנו ארוחת צהריים במסעדת לידו, lido. הכל מוגש כבופה. לוקחים מה שרוצים ומשלמים בסוף. טעים מאד! אני בחרתי בכרוב מבושל, עוף מעושן ולביבת תפוח אדמה ענקית. המחיר סביר + ובערב קינחנו ב פירות יער שקנינו בשוק עם חלב.
רשת סופרים גדולה שהיה מתחת למלון שלנו. קוראים לסופר rimi.
יום 2- יצאנו לטיול רגלי בעיר, פסל החירות , ליד בניין האופרה, עלינו למצפה וסעדנו בצהריים במסעה tokyo city. מבחר עצום, טעים מאד! מחיר סביר. יצאנו לסיור עם אוטובוס קומותיים של שעה ורבע, ילד לא משלם, מבוגר 20 יורו. קינוח בערב בdelaffe. גביעים של שייקים מפוארים ומקושטים.
יום 3- קמנו ונסענו לבית קברות היהודי, בקרנו בקברים של הבני משפחה שלנו וסבתא שלי.
לאחר מכן יצאנו לטיול יומי רגלי בעיר. אין סוף למבנים העתיקים המשגעים שמעוטרים בפסלים וחלונות מיוחדים. נעלי הליכה חשוב שיהיו טובות. חלק מהרחובות בעיר עשויים מאבן, בהליכה ממושכת זה מתחיל לכאוב. צהריים במסעדת lido הגדול של ריגה. קרוב לנהר דאוגבה. הנהר מחלק את ריגה לשניים. צד אחד הצד התייותי, מוזיאונים, קניות והשוק הכי גדול באירופה וכל הבילויים. ובצד השני יש מעט מלונות, מגורים, שדה התעופה ומספר קניונים שהזול ביותר והכי משתלם הוא קניון spice, ספיצה. את היום קינחנו ב mochi. גלידה יפנית.
יום 4- נסענו לראות איפה אבא שלי גדל ונסענו לראות איפה ההורים שלי גרו ואחותי נולדה לפני שעלו לארץ. ביקרנו במרכז קניות גדול בשם סטוקמן, Stockmann. מאד יקר שם, הכל מותגים אבל כשמחפשים טוב טוב אפשר למצוא כמה דברים טובים במחיר שווה.
יום 5– נסענו למוזיאון השוקולד של laima ולאחר מכן יצאנו לגן החיות. גדול מאד ומאד מרשים. הילדים נהנו .
יום 6- נסענו ברכבת ליורמלה. חצי שעה של נסיעה.
ירדנו בתחנה של מיורי. הלכנו בטיילת והגענו לים. המים רדודים. הלכתי כ70 מטר לעומק ועדיין לא הגיעו מים לברכיים. לאחר מכן נסענו לפארק מים, Akvaparks. היה מאד כייף, המון מגלשות ובריכות. אין צורך להסתובב עם עם מזומן לקנות שתייה ואוכל. משלמים הכל בעזרת שעון שמקבלים. איתו גם פותחים וסוגרים תאים שמקבלים לשמירת חפצים, כאשר עוזבים משלמים בקופה את מה שרכשנו.
יום 7– נסענו לlaci, נמצא בביטה. לחנות מפעל שלהם, לקנות אבקה להכנת מרק לחם( גדלתי על זה, קינוח פודינג לחם מתוק מוגש עם קצפת) , וחטיפי לחם שגם גדלנו עליהם, עם גבינה ושום וכמובן הלחם הכי טעים שיש, לחם מחמצת ושיפון עם פירות יבשים ואגוזי לוז!
לאחר מכן נסענו לשוק המרכזי בריגה לקניות.
ארוחת ערב במסעדה מעולה בעיר העתיקה! TGI Fridays. מומלצת מאד!!!!! הכי טעימה מכל המסעדות

ממליצים בחום על מסעדת Shamna Ve Salta, בעיר העתיקה בריגה, אליה הגענו לגמרי במקרה… מטיילים בערב, פונים לחלוטין באקראי ובוהים בשלט Izraelas virtuve, מטבח ישראלי בשפתנו… עוד אנחנו בוהים בחוץ, יוצאת בעלת המקום מילנה, ומזמינה אותנו פנימה. מצאנו עולם ומלואו, אוכל ישראלי מעולה: בשרים, סלטים, אוכל של בית!! הרגשנו בבית! ממש חוויה קולינרית, אבל קודם כל חברתית, אנושית ואישית! נהינו מאוד! מומלץ בחום!
בעלי המסעדה אנשים חמים, פשוט כיף לשבת לשיחה.

*כל הנסיעות שלנו היו דרך האפליקציה של bolt. חזור לשדה התעופה עלה 7.5€.