חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שילוב 3 ערים: ריגה-טאלין-הלסינקי

ריגה-טאלין-הלסינקי
מסלול של 7 ימים בין 3 ערים מפורסמות.

בטאלין התארחנו במלון pk ilmarine שהוא 4 כוכבים. טוב מאוד, ארוחת בוקר טובה וקרוב מאוד לשער מרגרט שממנו מתחיל רחוב PIKK שחוצה את העיר העתיקה וקרוב מאוד לטרמינל הימי. לאחר החזרה מטאלין קבענו באותו מלון אך היתה להם תקלה ולזכותם ייאמר שהם טיפלו בנו היטב ושודרגנו עם פיצוי (שמפנייה ומונית חינם) למלון יותר טוב אפילו tallink city hotel שנמצא ממש בכניסה לקניון VIRU ולשער VIRU. את ההפלגות אפשר להזמין מראש באתר החברות (יותר זול כי יש מבצעים) ואפשר להזמין בטרמינל עצמו. לדעתי מומלץ להזמין מראש.

ממליצה לראות בהלסינקי גם את המוזיאון לאמנות קיאסמה וגם את מוזיאון העיצוב. מוזיאון העיצוב נמצא באיזור שבו כל החנויות הן חנויות מעצבים, וזו חוויה מדהימה להסתובב שם. יש כמה חברות שייט שמפליגות בקו הלסינקי-טאלין, וממה שראיתי אין בעיה להשיג כרטיסים.

ועוד אתר מעניין – שייט לאי סואומנלינה שעליו בנוי מבצר ענק, היום אתר מורשת עולמי של אונסקו. השייט יוצא כל חצי שעה בערך מהנמל של הלסינקי.

אם אני לא טועה אפשרי גם מטאלין לקחת הפלגה לשטוקהולם בשבדיה…הפלגת לילה שאפשר לישון בה וגם הפלגת חזור משם בלילה..
 יש תחנת עצירה להורדה בפרנו ושם הנהג עשה 5 דק הפסקה. כעקרון מדובר באוטובוס גדול מעבר לרגיל ומרווח מאוד. יש בו הכל.

למי שמתאים לו על סיור מודרך מריגה לטאלין. מ9 בבוקר עד 9 בערב ועוצר במקומות יפים כולל טיולים בטבע בלטביה ואסטוניה. אנחנו נהננו מאוד גם עם ילדים

קניון גלריה נמצא ממש בעיר העתיקה ואי אפשר לפספס אותו. מדובר בקניון לא גדול ובעיניי הוא קניון נחמד רגיל. בארץ יש לנו לא מעט כאלה. קומה 3 אפשר לקנות סים מקומי. קניות בהחלט יותר זולות. לא עשיתי שם מסע קניות כי זה פחות מדבר אלי אבל הפרפומריה והקוסמטיקה (לבת שלי…) היה ממש זול ושם היה כיף להוציא. המסעדות במחירים די מצחיקים.

יום 1+2: טיסה עם וויז אייר ונחיתה בריגה-  לטרול ידני. מזוודה משלמים בנפרד ל23 ק"ג או 32 ק"ג. טרול ידני מוגבל במידות. אם הוא גדול מדידות שהם מציינים אז משלמים 10 ק"ג. רשום בהסכם איתם באותיות קטנות אבל הם מקפידים על מידות בטיול. לא קרה לי ששקלו לי טרול. סה"כ הטיסה עברה בסדר (יצאה באיחור של שעה עקב תקלה) אבל ביחס של עלות-תועלת ובמחיר של 490 ₪ לאדם כולל מזוודה 23 ק"ג (הלוך וחזור), קשה לצפות ליותר. פעם ראשונה באזור הזה בכלל ובריגה בפרט והאמת שריגה הפתיעה מאוד לטובה. עיר מודרנית, אוירה טובה, בתי מלון טובים במחירים מצחיקים, מסעדות יחסית זולות ואיכותיות, הרבה מאוד קניונים ומרכזי קניות, עיר עתיקה ואזור תיירותי לא גדול אך מאוד מעניין ומטופח, עם הרבה מאוד כנסיות וקתדרלות, מסעדות, בתי קפה. תחבורה ציבורית מצוינת (כרטיס חופשי ל 24 שעות עולה 5 יורו) הרבה מאוד פארקים, ותעלת מים שניתן לעשות בה שיט נחמד. אפשר לציין גם את בית הכנסת היהודי בריגה שנמצא ברחוב צדדי בתוך העיר העתיקה ויש לו סיפור היסטורי מעניין. מבחוץ קשה לזהות אותו מכיוון שהסממנים היהודיים לא ממש בולטים (לא מפתיע) וזו גם אחת הסיבות שהוא הצליח לשרוד עד היום. אחת האטרקציות המרכזיות של העיר הוא השוק הענק שכולל 6 מבנים שכל אחד מהם מתרכז בנושא אחר (דגים, בשר, ירקות, גבינות, פירות). מדובר בשוק באמת גדול שגם מבחוץ לו מאות דוכנים של פירות, ירקות ובגדים. חוויה אמיתית. את העיר חוצה נהר הדווינה ובכלל העיר מזכירה בזעיר אנפין במבנה שלה את בודפשט.
יום 3: בבוקר נסיעה לטאלין באוטובוס של חברת LUX EXPRESS. הנסיעה הוזמנה מראש באתר של החברה (עלות 10 יורו לכיוון). מדובר בקו שירות קבוע שיוצא מספר פעמים ביום מהתחנה המרכזית בריגה שנמצאת ממש ליד השוק הגדול. נסיעה מאוד נעימה של 4 שעות באוטובוס מרווח ונוח מאוד, עם אינטרנט חופשי כולל טאבלטים אישיים לכל נוסע, ווי פיי חופשי, קפה חופשי, שירותים והכל מסודר ונקי. הגעה לתחנה המרכזית בטאלין והמשך בטראם מס' 2 על למלון (2 יורו לאדם, תשלום אצל הנהג). דרך אגב, החברה הזו נוסעת בכל אירופה וניתן להגיע מריגה ליעדים נוספים וזה פותח המון אופציות.
טאלין עיר יפייפייה אך לטעמי מספיקות שם כמה שעות בודדות מכיוון שהעיר העתיקה שהיא בעצם המרכז התיירותי, לא גדולה וניתן לעשות אותה ברגל בכיף בפרק זמן של 3-4 שעות. מומלץ לעשות המסלול שעובר בכל האטרקציות עד לתצפית של גבעת טומפיאה שמשקיפה מלמעלה על הים הבלטי (בעיניי קצת מאכזבת). המלון שלנו היה מאוד קרוב לעיר העתיקה כך שלא היה צורך להשתמש כלל בתחבורה הציבורית. בערב ישבנו בבית קפה בכיכר המרכזית שנקראת TOWN HALL SQUARE. אוירה כיפית, המון תיירים, תחושה של מקום מאוד מיוחד.
יום 4-5: לפני הצהריים הפלגה לכיוון הלסינקי באונייה של חברת ECKERO LINE (יש כמובן עוד 2-3 חברות נוספות) שיוצאת מטרמינל A. מרחק הליכה מהמלון כך שלא נדרשת לוגיסטיקה מיוחדת. מדובר באוניית פאר על כל המשתמע מכך. הפלגה של שעתיים וחצי שעוברת בלי להרגיש. 38 יורו הלוך-חזור. אונייה ענקית שכוללת חנויות, בית קפה, פאבים, אולמות אירועים. מעניין מאוד.
הלסינקי עצמה היא עיר מדהימה ומטופחת ורק היא לבדה צריכה לפחות 4-5 ימים. הפינים אנשים נחמדים מאוד, רובם דוברי אנגלית בסיסית. תחבורה ציבורית מצוינת ונוחה לכל מקום (עלות כרטיס יומי חופשי 8 יורו. ליומיים 12 יורו). במרכז הלסינקי המון מרכזי קניות. כלבו STOCKMANN שרק הוא לבדו צריך יום שלם. קומת הכניסה שייכת למחלקת הקוסמטיקה והיופי. מחירים אטרקטיביים ביותר (זה מה שהבנתי מהרשימה שהבת שלי הכינה). חובה לבקר כמובן בכיכר הסנאט ובקתדרלה הלותרנית הלבנה המתנשאת גבוה מעל המדרגות שעולות מהכיכר. אי אפשר לפספס את השוק המקורה שהוא לא גדול אבל מעניין עם מבחר גדול של מטעמים ואפילו לא יקר. שדרת אספלנדה שהיא למעשה שדרה יוקרתית שמזכירה במבנה שלה את שדרות רוטשילד בתל אביב עם הרבה מאוד חנויות מעצבים, מסעדות ובתי קפה ואם לא קניתם שם משהו אז בסוף תגיעו ל STOCKMANN ושם אתם כבר תקנו בטוח.
בהלסינקי ניתן להשכיר אופניים שהם דרך מצוינת להכיר את העיר. העיר מרושתת לכל אורכה ורוחבה בשבילי אופניים שהם אמצעי לגיטימי שמעוד מעודדים אותו. ניתן להירשם באתר HSL city bike ולא לשכוח לבצע אקטיבציה. לא השתמשנו בזה בגלל קוצר זמן אבל אין ספק שזו דרך נפלאה להסתובב בעיר וישנם המון תחנות. ראוי לציון רמת התחזוקה של האופניים הללו. פשוט מדהים.
שווה לבקר גם בכנסיית טמפליאוקיו (חשמלית מס' 9 מהמרכז) שהיא כנסייה ייחודית שנמצאת על גבעה קטנה במרכז העיר, חצובה בתוך סלע גרניט, חוץ מהעיצוב המיוחד, אפשר לשבת שם ולהנות בשקט מהמוסיקה הנהדרת שמתנגנת באקוסטיקה המיוחדת שיוצר המבנה של הכנסייה. הכניסה חינם.
יום 6: בצהריים חזרה מהלסינקי לטאלין באותה אונייה, בערב יציאה לעיר העתיקה.
יום 7: חזרה לריגה באותה חברה. בערב השלמה של קניות בעיר העתיקה בקניון GALERIA CENTER ולמחרת בבוקר יציאה מהמלון עם מונית לשדה התעופה (20 דקות נסיעה ו- 15 יורו).
מזג אויר- יצאנו עם המון חשש ממזג האויר כי אף אחד לא נתן לנו סיכוי להנות בחודש אוקטובר בצפון אירופה. אז כפי שתראו בתמונות, ברוב הימים היה קריר אך לא ירד גשם ובוודאי לא שלג ונפגשנו לא מעט עם שמש נעימה. גופיה ומעליה סווצ'ר או סריג דק ומעיל סביר (לא מעיל של אסקימוסים) הספיקו בהחלט. רצוי לקחת כפפות שיהיו בהישג יד. אני כותב זאת כי חשוב לי להפריח איזו סטיגמה שתקופת הנסיעות נגמרת בסוף אוגוסט כי אחר כך אירופה קפואה. אז לא, להיפך, אירופה יותר נעימה, פחות עמוסה ויותר זולה.

לחזור למשהו ספציפי?

Powered by GetYourGuide

חוויה בריגה מתחילה כאן

דילוג לתוכן